چهار گام مهم اروپایی ها در برقی سازی ناوگان خودروهای سنگین



حرکت به سمت خودروهای الکتریکی در سال‌های گذشته در همه بخش‌های صنعت دیده شده است، با این حال برخی از خودروسازان یا کشورها هدفمندتر به سمت دستیابی به وسایل نقلیه آلایندگی صفر حرکت می‌کنند. سازندگان خودروهای تجاری برنامه های زیادی در این زمینه دارند. در نیمه دوم سال 2022، از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه برقی سازی ناوگان تجاری در جهان می توان به تولید مدل های ولوو تراکس و جدیدترین محصول الکتریکی مرسدس بنز اشاره کرد. در این میان برخی از شرکت ها و کشورها نیز با تبدیل ناوگان خود به مدل های جدید گام مهمی در این بخش برداشته اند. برنامه VolvoTrax برای 50٪ برقی سازی همزمان با افزایش سریع تقاضا برای کامیون های الکتریکی و شرکت های لجستیکی برای دستیابی به اهداف آلایندگی، سال گذشته VolvoTrax موفق شد تولید یک سری کامیون های سنگین برقی 44 تنی را آغاز کند. ولوو اولین تولید کننده جهانی کامیون است که کامیون های برقی 44 تنی تولید می کند و دارای خط تولید سه مدل FH، FM و FMX است. این در حالی است که ولوو تراکس 6 مدل کامیون برقی را در سراسر جهان تولید می کند. این یک نقطه عطف برای صنعت تجارت برق است. کمتر از دو سال پیش، ولوو تراکس کامیون‌های الکتریکی سنگین خود را معرفی کرد. این شرکت اعلام کرده است که تولید این خودروها را افزایش می دهد و این کامیون های بزرگ را به مشتریان در سراسر اروپا و بعداً به مشتریان آسیا، استرالیا و آمریکای لاتین تحویل خواهد داد. تولید سنگین ترین کامیون های الکتریکی ولوو در کارخانه Tuve در گوتنبرگ سوئد آغاز شده است و قرار است در سال جدید میلادی نیز تولید این خودروها در کارخانه بلژیک ادامه یابد. به گفته ولوو تراکس، حدود 1000 کامیون برقی سنگین و بیش از 2600 کامیون برقی آن فروخته شده است و انتظار می رود فروش آنها در چند سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد. ولوو تراکس ادعا می کند که تا سال 2030 حداقل 50 درصد از کامیون هایی که می فروشد الکتریکی خواهند بود. انتشار صفر با کمک 15 میلیون پوندی، بریتانیا در سال های اخیر گام های مهمی در جهت دستیابی به انتشار صفر برداشته است. با توجه به اینکه این کشور در مسیر قانون خداحافظی با مدل های دیزلی تا سال 2050 قرار دارد، تسهیلات زیادی را برای شرکت ها و تولیدکنندگان در نظر می گیرد تا ناوگان خود را به سطح آلایندگی صفر برسانند. مهمترین اقدام این کشور در 6 ماهه دوم سال 2022 پرداخت تسهیلات برای کمک به حمل و نقل عمومی بود. Fusion Processing با کمک 15 میلیون پوندی (17.8 میلیون دلار آمریکا) از سوی دولت بریتانیا برای حمایت از حمل و نقل بدون آلایندگی، بخشی از کنسرسیومی خواهد بود که سیستم های رانندگی خودران را در کنار سیستم های خودروهای هیدروژنی (HVS) توسعه می دهد. این شرکت در زمینه نوآوری در موتورهای هیدروژنی خودروهای سنگین و پیل سوختی هیدروژنی فعالیت خواهد کرد. بودجه دولت بریتانیا 50 درصد از کل هزینه پروژه را که تقریباً 30 میلیون پوند (35.9 میلیون دلار آمریکا) است، پشتیبانی خواهد کرد. این پروژه که تا اواسط سال 2025 ادامه خواهد داشت، به جاه طلبی برای کربن زدایی بخش خودرو کمک خواهد کرد. نوآوری آمازون با وسایل نقلیه بدون آلایندگی آمازون یکی از اولین شرکت هایی است که از وسایل نقلیه الکتریکی در ناوگان باری خود استفاده می کند. این شرکت که قبلا از ون های برقی در ناوگان تحویلی خود استفاده می کرد، اکنون برای اولین بار در بریتانیا 9 خودروی الکتریکی سنگین و 1000 ون برقی را به ناوگان خود معرفی کرده است. خودروهای تمام الکتریکی 37 تنی اکنون از مراکز انجام آمازون در تیلبری و میلتون کینز کار می کنند و بسته های مشتریان را با آلایندگی صفر حمل می کنند و از انرژی باتری استفاده می کنند. اولین کامیون های سنگین الکتریکی آمازون در بریتانیا و اروپا نقطه عطف مهمی در برق رسانی ناوگان آن است. هدف آمازون این است که تا سال 2030 50 درصد از محموله های خود را با کربن خالص صفر تحویل دهد. با استفاده از آخرین نوآوری ها در فناوری باتری، کامیون های برقی به زودی از اولین نقاط شارژ سریع الکتریکی 360 کیلوواتی در سایت های آمازون Tilbury و Milton Keynes استفاده خواهند کرد. اکتروس الکتریکی؛ نقطه عطف برای کامیون‌های مرسدس بنز کامیون‌های مرسدس بنز کامیون‌های کاملاً الکتریکی جدید eActros خود را با برد تا 249 مایل (400 کیلومتر) معرفی کرده است. eActros دارای انتشار گازهای گلخانه ای صفر است و برای ناوگان توزیع در مسافت های کوتاه و سنگین طراحی شده است. eActros 400 27 تنی با چهار باتری لیتیوم یونی 112 کیلووات ساعتی کار می کند و حداکثر برد 249 مایل (400 کیلومتر) را ارائه می دهد، حداکثر وزن و 16.6 تن محموله را ارائه می دهد. eActros 300 از سه باتری استفاده می کند و تا 186 مایل (300 کیلومتر) بین شارژ را پوشش می دهد. همچنین به صورت شاسی سه محوره یا دو محوره با وزن ناخالص 19 تن موجود است. پیش از این، مدل Fuso Canter در چهار کلاس وزنی (3.5 تا 8.55 تن)، هشت فاصله محوری (2500 میلی متر تا 4750 میلی متر) و سه مدل خروجی موتور (130 اسب بخار تا 175 اسب بخار) رونمایی شده بود. عرضه شده است. با این حال، در اقدامی جدید، شمارنده های 3.5 تنی اکنون به شکل فرمان راست با کابین استاندارد با عرض 1.7 متر در دسترس هستند. بخش کامیون های مرسدس بنز اعلام کرده است که راه اندازی eActros نقطه عطفی در تاریخ کامیون های مرسدس بنز است.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید