چرا خودروهای وارداتی تا سال 1392 حجم موتور بالایی دارند اما پس از امسال حجم موتور این مدل خودروها کم است؟



چرا خودروهای وارداتی تا سال 1392 حجم موتور بالایی دارند اما پس از امسال حجم موتور این مدل خودروها کم است؟ همچنین با توجه به اینکه مدل های وارداتی بسیار جدید و با تکنولوژی بالا هستند، علت خرابی موتور در این خودروها چیست؟ به گزارش « اخبار خودرو »، خرابی خودروهای وارداتی دو علت عمده دارد؛ اولین عامل مربوط به سوخت موجود در داخل کشور است که کیفیت فوق العاده پایینی دارد. همچنین این خودروها ضریب تراکم بالایی دارند و لازم است از سوخت باکیفیت در آنها استفاده شود. در عین حال قیمت نسبتاً بالای تعویض روغن و مواد مصرفی این خودروها باعث شده است که اکثر صاحبان آنها دیرتر از موعد مقرر اقدام به تعویض روغن کنند که این امر باعث از کار افتادن موتور و یا از کار افتادن بلبرینگ آن می شود. این مشکل معمولا در خودروهای کره ای یا مدل های مجهز به موتور 2400 سی سی رخ می دهد. زیرا پمپ روغن این موتورها بسیار حساس بوده و کارکرد آن به شدت به کیفیت روغن و تعویض به موقع آن بستگی دارد. در صورت تاخیر یا تعلل در تعویض روغن این موتورها خیلی زود موتور آنها معیوب می شود. لازم به ذکر است که این دو دلیل در همه خودروهای وارداتی مشترک است و می توان گفت نحوه نگهداری از مالکان این خودروها باعث شده تا خرابی آنها بیشتر شود. فراموش نکنید که فناوری هرگز نمی تواند در برابر نگهداری نادرست صاحب خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد. اما فراموش نکنید که از سال 1393 واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به ایران ممنوع شده است. در پی تصویب این قانون، بسیاری از خودروهای لوکس وارداتی که در نسخه 4 سیلندر عملکرد خوبی نداشتند، وارد کشور شدند و به دلیل نگهداری نادرست، خرابی های شدیدی در موتور و گیربکس آنها رخ می دهد.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید