همکاری هوندا با ال جی برای تسخیر بازار خودروهای الکتریکی



به نوعی، بسیاری به آینده صنعت خودرو، که صنعت خودروهای الکتریکی و کنار گذاشتن سوخت های فسیلی است، علاقه دارند. در جدیدترین اطلاعیه همکاری، شرکت LG Energy Solutions و شرکت هوندا موتور به طور رسمی از تاسیس یک جوینت ونچر باتری EV (JV) با نام آزمایشی LH Battery Company خبر دادند. کارخانه جدید سلول باتری لیتیوم یونی در شهرستان فایت، نزدیک جفرسونویل، اوهایو، ایالات متحده، با ظرفیت تولید هدف 40 گیگاوات ساعت در سال ساخته خواهد شد. ساخت و ساز در روزهای آینده سال جاری آغاز خواهد شد و تولید انبوه آن تا پایان سال 2025 آغاز خواهد شد. شراکت بین LG Energy Solution راهی برای هوندا برای تضمین عرضه پایدار و با حجم بالا سلول های باتری لیتیوم یون برای آینده خود است. مدل های تمام الکتریکی در آمریکای شمالی ذکر این نکته ضروری است که خروجی کارخانه منحصراً برای رفع نیازهای هوندا خواهد بود. هوندا با تاسیس این کارخانه به دنبال تثبیت جایگاه خود در بازار آمریکای شمالی است. جایی که نرخ رشد تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی به شدت افزایش یافته است. اولین مدل الکتریکی هوندا پرولوگ (و مدل الکتریکی آکورا) در سال 2024 با استفاده از پلت فرم Ultium جنرال موتورز با هدف فروش اولیه سالانه 70000 دستگاه عرضه خواهد شد. رابرت اچ لی، مدیر عامل LH Battery، گفت: “LG Energy Solution دارای تمام دارایی های مناسب برای موفقیت این سرمایه گذاری مشترک است. از جمله ثبات مالی، کیفیت، رقابت پذیری و ظرفیت تولید با تخصص عملیاتی جهانی. با ترکیب تخصص این دو شرکت، باتری‌های باکیفیت در آمریکای شمالی برای تضمین عرضه پایدار و موفق خودروهای الکتریکی هوندا خواهیم داشت. وی اظهار داشت: تاسیس رسمی این سرمایه گذاری مشترک بین LG Energy Solutions و Honda برای تولید باتری های الکتریکی در اوهایو گام بزرگ دیگری به سوی آینده الکتریکی ما است. به آینده با هم.” سرمایه گذاری مشترک ال جی و هوندا به 4.4 میلیارد دلار می رسد. 3.5 میلیارد از این بودجه صرف ساخت این گیگافکتوری می شود که باتری های کیسه ای لیتیوم یونی تولید می کند. قرار است در این کارخانه تا 40 گیگاوات ساعت باتری در سال تولید کند. این مقدار برای هوندا و آکورا و برای عرضه در آمریکای شمالی استفاده خواهد شد. بسیاری از کارشناسان سال 2023 را آغاز ساخت گیگاکارخانه های بزرگ در جهان می دانند. به نظر می رسد با تکمیل ساخت بسیاری از این کارخانه ها از سال 2025 شاهد افزایش چشمگیر تولید خودروهای برقی و البته کاهش قیمت تمام شده باتری و خودروهای برقی باشیم. از این رو رقابت شدیدی بین خودروسازان و شرکت های سازنده باتری آغاز شده است و در سال های آینده این قیمت نهایی باتری است که میزان فروش خودروهای بیشتری را برای برندهای برتر دنیا رقم خواهد زد.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید