نوبت Lucid از باتری های LG به Panasonic



طبق بیانیه مطبوعاتی، پاناسونیک باتری‌های لیتیوم یون EV را نه تنها برای حالت Lucid Air، بلکه برای شاسی‌بلند Lucid Gravity آینده نیز عرضه خواهد کرد. این در حالی است که Lucid پیش از این اعلام کرده بود که در سال 2020 همکاری انحصاری با ال جی دارد. در آن زمان گفته می شد که این شرکت کره جنوبی تامین کننده انحصاری سلول های لیتیوم یون برای Lucid خواهد بود. اما اکنون به نظر می رسد که پاناسونیک در حال تبدیل شدن به تامین کننده اصلی باتری خودروهای الکتریکی Lucid است. به نظر می رسد دلیل اصلی گرایش لوسید به پاناسونیک به دست آوردن سلول های باتری استوانه ای نوع 2170 باشد. همان نوع باتری مورد استفاده تسلا در برخی مدل ها و همچنین گفته می شود که ریوین قرار است از آن برای برخی از محصولات خود استفاده کند. در ابتدا، سلول های باتری قرار است از ژاپن تامین شوند. جایی که سازنده ژاپنی دارای خطوط تولید باتری نوع 2170 است. در آینده، پاناسونیک باتری های Lucid را در کارخانه جدید خود در DeSoto، کانزاس (در حال حاضر در دست ساخت) تولید خواهد کرد. با این حال، انتظار می رود کارخانه کانزاس در سال مالی 2024 (اول آوریل 2024 تا 31 مارس 2025) تولید خود را آغاز کند. این کارخانه در ابتدا بر روی باتری های نوع 2170 تمرکز خواهد کرد. اما ایده ای برای اضافه کردن باتری های نوع 4680 در آینده وجود دارد. این توافق نقطه عطف دیگری در برنامه های پاناسونیک برای توسعه تولید باتری های لیتیوم یون EV در خارج از ژاپن و به ایالات متحده است. پاناسونیک همچنین 2170 سلول باتری را در نوادا تولید می کند. اما این داستان متفاوت است. زیرا این یک همکاری مستقیم با تسلا در تسلا Gigafactory 1 است. یعنی باتری ها فقط برای نیازهای تسلا (که بسیار بزرگ هستند) تولید خواهند شد. پیتر راولینسون، مدیرعامل و مدیر اجرایی Lucid، گفت: «پاناسونیک یک شریک فوق‌العاده با فناوری نوآورانه و تجربه عمیق است. این توافق به ما کمک می کند تا تقاضای فزاینده برای باتری های لیتیوم یون را برآورده کنیم. از آنجایی که ما هنوز در سال 2023 در تولید کامل Lucid Air خواهیم بود. کازوئو تادانوبو، رئیس و مدیر عامل پاناسونیک انرژی گفت: “با رشد محصولات الکتریکی در بازار خودرو، مشارکت با سازندگان پیشرو فناوری خودروهای الکتریکی مانند Lucid برای ماموریت ما بسیار مهم است.” . این همکاری به ما کمک می‌کند تا صنعت باتری‌های لیتیوم یونی را رشد دهیم و حرکت خود را برای دستیابی به انتشار خالص صفر افزایش دهیم.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید