مقایسه تویوتا کرولا و کیا سراتو


به گزارش «اخبار خودرو»، مقایسه تویوتا کرولا و کیا سراتو موضوعی است که «دنیای خودرو» قصد دارد به آن بپردازد تا ضمن بررسی گزینه های مختلف در شرایط فعلی مشخص شود که خرید کدام گزینه به صرفه ترین است. جنبه های مختلف دو سدان محبوب. اگر به فکر خرید یک سدان جمع و جور، نسبتا مدرن و بی دردسر هستید، می توانید از بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. معرفی تویوتا کرولا و کیا سراتوتا تویوتا کرولا که لقب پرفروش ترین خودروی جهان را یدک می کشد اولین بار در سال 1966 به بازار معرفی شد و تاکنون بیش از 50 میلیون دستگاه از این خودرو در بازار تولید شده است. از 12 نسل است و امروز آخرین نسل موجود در بازار کشورمان یعنی نسل یازدهم را برای مقایسه و مقایسه با کیا سراتو در نظر گرفته ایم. این نسل از تویوتا کرولا در اواخر سال 2013 معرفی شد و اندکی پس از آن اولین مدل های با مدل 2014 وارد بازار کشورمان شد. تویوتا کرولا نسل یازدهم با تیراژ قابل توجهی تا سال 1395 وارد بازار ایران شد. اما پس از آن ایرتویا تصمیم گرفت واردات این خودرو را متوقف کند و تویوتا پریوس را در این بازه قیمتی عرضه کند. اما از طرفی کیا سراتو را داریم که نسبت به رقیب خود بسیار جوان است و معرفی آن به سال 2003 برمی گردد و تاکنون چهار نسل از این خودرو در بازارهای جهانی عرضه شده است و آخرین نسل موجود است. در بازار کشور ما نسل سوم آن است. نسل سوم کیا سراتو اواخر سال 2013 معرفی شد و تقریباً همزمان با بازار جهانی وارد بازار ایران شد. این نسل از کیا سراتو که در اواخر سال 1395 فیس لیفت را تجربه کرد، پیش از ممنوعیت واردات خودرو در سال 2018، آمار عرضه و فروش قابل توجهی را در ایران به ثبت رساند. مقایسه طراحی تویوتا کرولا و کیا سراتو برای مقایسه طراحی تویوتا کرولا و کیا سراتو از نظر طراحی باید بگوییم که خوشبختانه تویوتا محافظه کاری بیش از حد خود را نسبت به نسل یازدهم کرولا و این نسل به لطف مدرن و آن کنار گذاشته است. خطوط هماهنگ بدنه، تویوتا کرولا برای افراد جوان تر نیز جذاب است. با این حال، وقتی تویوتا کرولا در برابر رقیبی مانند کیا سراتو قرار می گیرد، حرفی برای گفتن ندارد. زیرا رقیب کره ای به خوبی می داند که با کمک ابزارهایی مانند بازی با خطوط بدنه، وجود ال ای دی و نئون در گرافیک چراغ ها و توجه به جزئیاتی مانند طراحی حلقه ها و آینه های بغل، دل خریداران جوان را به دست آورد. . می رسد. زیرا کیا سراتو در زمینه هایی مانند فرمان و صورت ها طراحی بهتری دارد. اما قسمت میانی داشبورد تویوتا کرولا زیباتر به نظر می رسد. با این حال، طراحی تا حد زیادی یک موضوع سلیقه ای است. اما با توجه به سلیقه اکثر افراد جامعه، باید دست کیا سراتو را به عنوان برنده طراحی مقایسه ای تویوتا کرولا و کیا سراتو بالا ببریم. مقایسه تویوتا کرولا و کیا سراتو از نظر امکانات رفاهی تویوتا کرولا در دو تیپ XLI (نیمه فول) و GLI (فول آپشن) در بازار کشورمان عرضه می شود. اما حتی تیپ GLI این خودرو نیز از نظر آپشن در سطح متوسط ​​قرار دارد و دارای امکاناتی همچون کلید استارت، کروز کنترل، سانروف، روکش پارچه ای صندلی، آینه های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، نور روز و … می باشد. بر. اما در مقابل، کیا سراتو در این بخش با دستان پر به میدان آمده است و با وجود امکاناتی مانند حالت رانندگی سه جهته، کلیدهای تعویض دنده عقب، فرمان سه طرفه، مولتی مدیا با مانیتور لمسی، تنظیم برقی صندلی جلو، حافظه صندلی راننده، تهویه مطبوع بخاری دو کاناله، گرمکن تمام صندلی، خنک کننده صندلی جلو، گرم کن فرمان، درب صندوق عقب برقی و… اجازه نمایش صفحه عریض نمایندگی تویوتا را نمی دهد. مقایسه ایمنی تویوتا کرولا و کیا سراتوتا تویوتا کرولا از نظر امکانات ایمنی به اندازه بخش امکانات رفاهی غنی نیست و فقط از ترمزهای ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمزهای کمکی و دو کیسه هوا استفاده می کند. کیا سراتو علاوه بر اینها دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو، کنترل کشش، کنترل استارت در سربالایی، هشدار نقاط کور، پشتی فعال صندلی عقب، کیسه هوای سرنشین جلو و کیسه هوای پرده ای است تا خودرو را در این زمینه نیز برتری دهد. . ناگفته نماند تویوتا کرولا در ابتدای معرفی خود پنج ستاره ایمنی را از Euro Ncap دریافت کرد که البته این نکته مربوط به نسخه هفت ایربگ آن است. کیا سراتو همچنین با امتیاز Top Safety Pick از موسسه IIHS آمریکا از وضعیت ایمنی بسیار خوبی برخوردار است. مقایسه از نظر مشخصات فنی و تجربه رانندگی تویوتا کرولا نسل یازدهم با موتور دو لیتری تنفس طبیعی در بازار ایران عرضه شده است. این موتور با حداکثر قدرت 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور 187 نیوتن متر، نیروی خود را از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به محور جلوی این سدان محبوب ژاپنی منتقل می کند. مصرف سوخت رسمی و شتاب صفر تویوتا کرولا به ترتیب 7.7 لیتر در صد کیلومتر و 10.5 ثانیه است. البته تعدادی تویوتا کرولا 2016 با گیربکس CVT نیز در بازار موجود است. کیا سراتو همچنین به رقیبی با پیشرانه تمام حجم مجهز شده که حداکثر قدرت 159 اسب بخار و حداکثر گشتاور 194 نیوتن متر را تولید می کند. این موتور تنفس طبیعی در ترکیب با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر 10.5 ثانیه را برای این کره های جوان پسند ارائه می دهد. با دو ماشین شروع می کنیم. خوشبختانه کابین و صندوق عقب تویوتا کرولا و کیا سراتو فضای کافی برای یک سفر چهار نفره دارد؛ اما در مقایسه، این یک محصول تویوتا است که فضای کابین بزرگتر و سواری کمی نرم‌تر را ارائه می‌کند تا ماهیت خانوادگی‌تر خود را نشان دهد. از نظر عملکرد فنی و شتاب تفاوت زیادی بین این دو خودرو وجود ندارد. اما کیا سراتو به دلیل داشتن گیربکس شش سرعته از لذت رانندگی بالاتر و کابین کمی ساکت تری برخوردار است. همچنین استفاده از این خودرو با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی کنترل آن را در مواقع بحرانی نسبت به تویوتا کرولا آسان کرده است. با بررسی شرایط بازار و جمع بندی شرایط کنونی بازار کشورمان، این کیا سراتو است که با وجود چهره زیبا و آپشن های جذاب، خریداران بیشتری را به خود جذب می کند. اما این بدان معنا نیست که تویوتا کرولا فروشنده بدی است. چرا که یک تویوتا در هر شرایطی خریدار خودش را دارد و شاید در سال های آینده و زمانی که این خودروها به خوبی جا بیفتند، ورق برگردد و تویوتا کرولا محبوبیت بیشتری پیدا کند. تفاوت چندانی بین این دو خودرو از نظر فرکانس و قیمت قطعات یدکی وجود ندارد. اما همانطور که انتظار می رفت، تویوتا کرولا خودروی ارزان تری نسبت به نوکیا سراتو است. در نهایت در مقایسه با تویوتا کرولا و کیا سراتو، اگر سن کمتری دارید، خرید کیا سراتو به دلیل چهره جذاب تر، آپشن های بیشتر و لذت رانندگی بالاتر، انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اما تویوتا کرولا در سواری نرم‌تر، کیفیت ساخت بالاتر و استهلاک پایین‌تر فراز و نشیب‌های خود را نیز دارد تا انتخابی ایده‌آل برای افراد میانسالی باشد که زمان و حوصله کافی برای مراقبت از خودروی خود را ندارند و می‌خواهند یک خودروی بدون دردسر داشته باشند. محصولی که می تواند سال ها بی خیال به آنها خدمت کند. بودن.

دیدگاهتان را بنویسید