رونمایی از قوی ترین موتور تولید داخل



به گزارش « اخبار خودرو »، نسل جدید موتور محبوب خانواده EF با نام EFP به زودی در مراسمی رونمایی می شود و به تولید انبوه می رسد و به عنوان قدرتمندترین موتور محرکه حال حاضر در صنعت خودروسازی ایران به بازار عرضه می شود. اولین بار. برای نصب بر روی دناپلاس توربو جدید که از امکانات ایمنی و راحتی بیشتری نسبت به نسخه قبلی برخوردار است. عادل پیرمحمدی، معاون توسعه محصول، کیفیت و پروژه های ایران خودرو درباره موتور جدید EFP گفت: این موتور بر روی خودروی جدید توربوشارژ دناپلاس نصب می شود و تولید انبوه این خودرو همزمان با جدید آغاز می شود. سال در دهه مبارک فجر امسال. وی در ادامه بیان کرد: درایو EFP با هدف ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو از نظر قوای محرکه، تولید محصولات رقابتی با استانداردهای امروزی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و دستیابی به استانداردهای آلایندگی بالاتر از جمله یورو 6 است که برای ایران خودرو خوشبختانه است. گروه صنعتی. با توسعه خانواده پیشرانه EFP به این اهداف دست یافته است. پیرمحمدی با اشاره به نام مشترک موتور EFP با موتور نسل قبل EF7 تصریح کرد: هیچ وجه اشتراکی بین این دو موتور وجود ندارد و اکثر قطعات EF7P از نظر طراحی کاملا با موتور EF7 قدیمی تفاوت دارند. معاون توسعه محصول، کیفیت و پروژه های ایران خودرو در ادامه بیان کرد: با وجود این تفاوت، موتور EFP به گونه ای طراحی شده است که سرسیلندر و بلوک سیلندر آن در خط تولید EF7 قابل تولید است. پیرمحمدی با بیان اینکه در گام اول نسخه توربوشارژ موتور EFP روی خط تولید می رود، خاطرنشان کرد: قرار است این پیشرانه با امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر بر روی خودروی جدید توربوشارژ دناپلاس نصب شود. وی در ادامه گفت: بهینه سازی های انجام شده بر روی این موتور باعث افزایش قدرت و گشتاور موتور EFP نسبت به موتور قدیمی EF7 توربو شده است. پیرمحمدی در خصوص تفاوت موتورهای EFP با موتور قدیمی EF7 گفت: قطعات اصلی این موتورها شامل میل لنگ، بلبرینگ، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد اگزوز، سیستم EMS، توربوشارژر، خنک کننده است. سیستم و کاملا متفاوت است که این قطعات با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان در مرکز تحقیقات ایران خودرو و مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (IPCO) طراحی شده و تولید انبوه آن با همکاری خوب این شرکت آغاز شده است. زنجیره تامین. وی بیان کرد: موتور EFP توربو دارای سیستم تایمینگ سوپاپ های متغیر CVVT پیشرفته است و طراحی و تولید آن دستاورد بزرگی برای گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین خودروسازی کشور در دوران تحریم محسوب می شود. پیرمحمدی تصریح کرد: موتور EFP در حال حاضر قدرتمندترین موتور محرکه نصب شده بر روی خودروهای تولید داخل است و محصولات ایران خودرو با بهره گیری از این موتور به روز، کارآمد و قدرتمند، راه آسان تری را برای ورود به بازارهای صادراتی و رقابت با خودروهای وارداتی فراهم می کند. . رتبه یکسانی خواهند داشت. به گفته وی، ایران خودرو پس از نصب موتور EFP بر روی خودروی جدید دنا پلاس توربو، قصد دارد این موتور قدرتمند و به روز را روی کراس اوور ررا نصب کند که تولید انبوه آن از سال آینده آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که موتور توربوشارژ EFP دارای چهار سیلندر و 16 سوپاپ بوده و قادر است بین 160 تا 170 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر گشتاور آن 240 نیوتن متر است. موتور قدیمی توربو EF7 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به این ترتیب موتور EF7 plus توربو حدود 10 تا 20 اسب بخار بیشتر و 25 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند و همه این دستاوردها در شرایطی حاصل شده است که مصرف سوخت و آلایندگی کاهش یافته و دوام موتور نیز افزایش یافته است.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید