تولید 3658 موتور در روز



به گزارش « اخبار خودرو »، گروه صنعتی ایران خودرو در دوم بهمن ماه و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رجب توانست با تولید 3658 دستگاه از رکورد تولید روزانه موتورسیکلت های تجاری و سواری عبور کند. معاون تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: امروز شاهد افتخاری دیگر از کارکنان ایران خودرو هستیم؛ این رکورد در تاریخ گروه صنعتی ایران خودرو بی سابقه است و این مهم با همکاری مجموعه ایران خودرو محقق شد. زنجیره تامین و ساپکو کیانوش پورمجیب از رکورد تولید 7027 موتور سنگین و نیمه سنگین خودروهای دیزلی ایران خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تولید روزانه در ایدم که تولیدکننده ایران خودرو دیزل است. موتور، به طور میانگین 48 دستگاه است که نسبت به رشد و وضعیت سال گذشته بسیار مناسب تر است. وی ادامه داد: دستیابی به این میزان تولید موتور نشان از عزم و اراده کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش دارد. عرضه و ارائه محصولات باکیفیت به مردم. ایران خودروپورمجیب افزود: با افزایش تولید در زمینه موتور خودرو قول می دهیم. مردم عزیزمان که در آینده شاهد افزایش تیراژ تولید و تنوع محصولات در تولید خودرو خواهیم بود. وی با اشاره به تنوع موتورهای تولیدی ایران خودرو گفت: در گذشته موتورها تولید شده از تنوع و کیفیت کمتری برخوردار بوده و بیشترین سهم را در بین تولیدات به موتورهای پیکان و وانت اختصاص داده اند که از فناوری پایین تری برخوردار بودند.» معاون تامین و تولید موتورهای جدید با گذشته قابل مقایسه نیست. ایران خودرو افزود: این موتورها بسیار پیشرفته تر هستند و می توان به موتورهای XUP، EF7، EF+، TU5 و TU5+ اشاره کرد. ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان زنجیره تامین و خطوط تولید ایران. خودرو و سیاست ها و حمایت های هیات مدیره وی گفت: با هدایت و برنامه ریزی صحیح مدیرعامل این گروه صنعتی توانسته ایم در زمینه عملکرد به سطح مطلوبی برسیم. ، سلول جشن عبور از رکورد تولید روزانه موتور با حضور معاونان تامین و تولید و هماهنگی و نظارت، معاون تولید قطعات و مجموعه ها، معاون خدمات فنی و مدیر ارتباطات و جمعی برگزار شد. مدیران و کارگران خط تولید در سالن موتور. نقشه راه توسعه موتور ایران خودرو روز چهارشنبه هفته گذشته، نسل جدید موتور EF Plus در دو مدل تنفس طبیعی به نام های EFP (EF+d) و TCP (TC+d) رونمایی شد. مهدی رجبعلی، مدیرعامل شرکت طراحی و تولید موتور ایران خودرو (IPCO) در این خصوص گفت: ایران خودرو به منظور توسعه موتورهای کم مصرف و حرکت در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده است. همان جهتی که خودروسازان جهانی داشتند، ابتدا تولید موتورهایی را که مصرف بالاتری داشتند کاهش داده بود و بیشتر بر روی تولید موتورهایی با مصرف کمتر تمرکز کرده بود، بنابراین تولید موتور خانواده XU را کاهش داد و سپس آن را متوقف و معرفی کرد. نسخه به روز شده خود XU7 Plus و تمرکز بیشتر بر روی تولید موتورهای TU5 و EF7 و افزایش تولید خودروهای پایه گازسوز بود.رجبعلی افزود: استراتژی میان مدت ایران خودرو ارتقای موتورهای موجود بود و رونمایی کرد. نسخه بهینه و بهبود یافته موتورهای XU7P و TU5P و از آن در محصولات تولیدی خود استفاده می کند. آخرین مرحله بروزرسانی و ارتقای موتورهای ایران خودرو مربوط به خانواده موتورهای محبوب EF7 است که نسخه ارتقا یافته و بهینه شده آن یعنی EF Plus رونمایی شد.مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: همچنین ایران خودرو قصد دارد موتور سه سیلندر خود را به تولید انبوه برساند. خانواده معروف به IK3 در سال 1403 که قطعا به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و تولید خودروهای برقی کمک می کند.» رجبعلی تاکید کرد: در کنار این برنامه ها توسعه خودروهای میکرو هیبریدی و سپس هیبریدی در دستور کار ایران خودرو قرار دارد. به گفته وی، موتور EF Plus قرار است ابتدا روی توربوشارژر جدید دنا پلاس که اواخر امسال تولید می شود نصب شود و سپس از ابتدای سال آینده روی تارا نصب شود. و ایران خودرو در نظر دارد موتور EF Plus توربو را روی کراس اوور نصب کند و رایا را در سال 1402 همزمان با شروع تولید انبوه آن یعنی شهریور ماه نصب کند.رجبعلی افزود: موتور EF Plus تنفس طبیعی فرض می شود. قرار است بر روی خودروی سورن پلاس و همچنین دنا و دنا پلاس معمولی نصب شود و به طور کلی جایگزین موتورهای فعلی EF7 و TC7 خواهد شد. : «مصرف سوخت موتور EFP در مدل های تنفس طبیعی NA و توربو TC نسبت به نسخه های قبلی حدود یک لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است. علاوه بر این، این موتورها قادر به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو 5 هستند و به راحتی می توان آنها را ارتقا داد و استاندارد آلایندگی یورو 6 را بدون آسیب به عمر و دوام موتور پاس کرد. وی تاکید کرد: قطعات موتور ای اف پلاس با وجود اینکه هیچ شباهتی با موتور قدیمی EF7 ندارند، به گونه ای طراحی شده اند که با امکانات تولیدی موجود و با تغییرات جزئی در خطوط تولید فعلی قابل تولید باشد.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید