تولید کلیه محصولات ایران خودرو با استاندارد 85



معاون پژوهش، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به طراحی و تولید پروژه TF21 به عنوان یکی از پروژه های گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: این خودرو محصولی کاملا جدید است که مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده است. استاندارد 85.» محسن رضای منش با بیان اینکه گروه صنعتی خودرو ایران و زنجیره تامین آن به سطحی از دانش و بلوغ رسیده است که می تواند بخشی از دانش تولید را از الزامات استاندارد که نیازمند مشارکت طرف های خارجی است، درونی کند، اظهار داشت: تا پایان سال 1402 تقریباً تمامی استانداردهای 85 گانه روی تمامی «محصولات ایران خودرو» اجرا می شود. وی با تاکید بر اینکه اگر محصولی نتواند این استانداردها را پاس کند از خط تولید خارج می شود، گفت: تولید برخی محصولات که قدیمی هستند و توانایی رعایت استانداردهای 85 گانه را ندارند متوقف می شود. منش با اشاره به اینکه دو استراتژی میان مدت و بلند مدت برای محصولات ایران خودرو دو استراتژی میان مدت و بلندمدت برای محصولات ایران خودرو تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در استراتژی میان مدت، کیفیت و استاندارد است. سطوح محصولات فعلی از جمله توسعه گیربکس ها به ویژه گیربکس های اتوماتیک بهبود خواهد یافت. این اقدام باعث حفظ و بهبود کیفیت محصولات فعلی می شود.” وی در ادامه اظهار داشت: در استراتژی و برنامه های بلندمدت تولید محصولات کاملا جدید وجود دارد که پروژه TF21 یکی از این برنامه ها است. رضای منش ویژگی برنامه های بلندمدت را رعایت تمامی استانداردها و فراتر از آن حتی از ابتدای مرحله طراحی دانست و گفت: با طراحی و تولید این محصولات، محصولات قدیمی از چرخه تولید خارج می شوند و در به این ترتیب صنعت خودرو و مشتریان شاهد تغییرات قابل توجهی خواهند بود.” معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو افزود: پروژه TF21، RERA و موتور 3 سیلندر از برنامه های توسعه ایران خودرو است و ایران خودرو با تولید این نسل از محصولات و پلتفرم ها، تصویر بسیار واضح تری ارائه خواهد کرد. محصولات و کیفیت به مشتریان.” معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با ارتقای استانداردهای چند مدل از محصولات در نیمه نخست امسال، اعلام کرد که چندین مدل از محصولات این خودروساز در 6 ماهه نخست امسال ارتقا یافته و اضافه شد. وی با اشاره به بازنشستگی خودروهای سمند LX، پژو 405 و وانت آریسان 1، گفت: تمامی خودروهای جدید مانند تارا، ریرا و TF21 دارای 85 استاندارد خواهند بود. خاطرنشان کرد: اگر محصولات فعلی را با استانداردسازی حفظ کنیم، به دنبال سرمایه گذاری روی محصولات قدیمی نخواهیم بود.برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه استاندارد، رضایی منش با اشاره به برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه استاندارد: «توسعه محصولات و پلتفرم‌های جدید که تمامی استانداردهای 85 گانه را پاس می‌کنند در دستور کار قرار دارد و مسائل استاندارد نیز در بودجه‌های پروژه گنجانده شده است. » وی با بیان اینکه ارتقای محصولات و بسترهای فعلی یکی از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می شود، افزود: بر این اساس حذف تدریجی محصولات قدیمی، سرمایه گذاری و توسعه مراکز آزمون و بومی سازی دانش و ارتقای استاندارد در دستور کار قرار دارد. دستور کار.” معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر ایران خودرو دارای سه پلت فرم جدید است، گفت: پلت فرم اول IKP1 است که خودروهای تارا دستی و اتوماتیک روی آن ساخته شده و فیس لیفت تارا نیز ساخته شده است. قرار است به عنوان یک خودروی جدید پارس بر روی این پلتفرم ساخته شود.» تولید شده تا جایگزین پژو پارس قدیمی شود. وی افزود: پلت فرم دوم IKP2 است که توسط خودروی رایرا و یک سدان جدید طراحی و تولید خواهد شد. همچنین بنا به دستور مدیرعامل و تکلیف هیات مدیره، تولید خودروی SUV بر پایه پلت فرم IKP3 در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد که طراحی و مطالعات اولیه آن در حال انجام است و نمونه ای از این خودرو تا چند ماه آینده تولید خواهد شد. ارتقای استانداردها با بهینه سازی قوای محرکه حرزایی منش با بیان اینکه تولید موتور IK3 یکی از موضوعات جدی است که ایران خودرو با مشارکت شرکت «تام» خود آن را دنبال می کند، گفت: به گفته وی گیربکس های 6 سرعته MT و AT تولید شده و نمونه هایی از گیربکس AMT نیز در شرکت قزوین موتور تولید شده است و تعدادی از خودروهای رانا با این گیربکس در مرحله اعتبار سنجی هستند. گیربکس هفت سرعته DCT یکی از برنامه های موجود در سبد محصولات است. معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: نمونه هایی از این محصولات ساخته شده و به دنبال تجهیز ناوگان ایران خودرو هستیم. با ماشین های برقی.” وی با اشاره به سکوهای فعلی خاطرنشان کرد: پلت فرم P700 یکی از سکوهایی است که پروژه جدید دانا را روی آن تعریف کرده ایم تا بتواند استانداردهای 85 گانه را پاس کند. رضایی منش افزود: همچنین سورن سی.ان.جی که در حال حاضر به عنوان تاکسی سورن مورد استفاده قرار می گیرد، باید بر اساس الزامات استاندارد به دو استاندارد جدید مجهز شود که در تلاش هستیم تا به آن دست پیدا کنیم.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید