از دست دادن 30 درصد از کارخانه های لاستیک مشهود است



به گزارش « اخبار خودرو »، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنعت تایر از قیمت گذاری دستوری در صنعت تایر و چالش های تولید تحت تاثیر افزایش نرخ ارز خبر داد. محمدرضا تقی گنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو، تاثیر افزایش نرخ ارز بر صنعت تایر را مخرب توصیف کرد و با توجه به احتمال افزایش قیمت تایر تا پایان سال گفت: مجوز افزایش قیمت تایر. صادر نمی شود.متاسفانه قیمت گذاری در صنعت تایر اجباری است و تایرسازان با زیان 30 درصدی تولید می کنند.وی در خصوص روند تولید متاثر از افزایش نرخ ارز افزود: با وجود 30 درصدی نرخ غیر قابل باور است. زیان ده، تولید با 99.8 درصد ظرفیت انجام می شود.» یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنعت تایر درباره وضعیت تولید تایر بایاس و سیمی گفت: همه کارخانه ها فعال هستند و با حداکثر ظرفیت تولید می کنند، اما متاسفانه سود نمی‌برند، در حالی که هدف از تولید، کسب سود است.» در شرایط زیان‌آور، چه کسی پاسخگوی سهامداران این صنعت است که بر اعمال قیمت‌گذاری دستوری اصرار دارند؟ ” تقی گنجی با بیان اینکه صنعت تایر 30 درصد در لاستیک های سبک و سنگین ضرر می کند، درباره وضعیت عرضه تایر در بورس تصریح کرد: مجوز عرضه در بورس صادر نشد. وی درباره مشکلات تایرسازان با ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران گفت: محصولات تایر علیرغم ثبت در این سامانه با 50 درصد افزایش قیمت در بازار به فروش می رسد و پس از ثبت تولید در این سامانه، حمایت مصرف کننده نظارت و پیگیری قیمت ها در بازار بر عهده سازمان است.عضو هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ادامه داد: چطور ممکن است یک انگشتر تایر پراید 480 هزار تومان قیمت داشته باشد و یک جفت آن با 9 درصد ارزش افزوده یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت گذاری شده و پس از ثبت آمار توسط تایرسازان، با قیمت یک میلیون و 620 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.تقیگنجی در پایان تصریح کرد: لاستیک ها تولیدی انجمن صنفی در تمامی سایزها و حلقه به حلقه در سامانه جامع تجارت ثبت می شود.


اخبار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید